25 nov 2011

"Les receptes de la Taula d'en Bernat". De blog a llibre!

Anna Rius i Mas, alumna d'Aula Gastronomica, ha publicat el seu primer llibre de cuina: "Les receptes de la Taula d'en Bernat", un recull que s'inspira en el blog que la mateixa autora va començar a esciure fa més de 3 anys. Avui divendres a dos quarts de vuit del vespre es presenta el llibre a la Llibreria Saltamartí de Badalona (C/Canonge Baranera 78). N'hem parlat amb ella...

A la portada del llibre hi veiem un pebrot vermell, uns grans de pebre i una cabeça d’alls. Són els teus ingredients fetitxe?
En realitat no, però penso que representen bé l’esperit de la cuina catalana i de la cuina casolana de les àvies, per la qual sento una gran admiració.

Quin tipus de receptes trobarem al llibre?
Al llibre hi podreu trobar algunes receptes del blog i altres d’inèdites, totes acompanyades de fotografies i explicacions molt detallades i amenes. El receptari està dividit en els clàssics apartats d’aperitius, entrants, peixos, carns i aus, i postres. La majoria de receptes han estat escollides perquè no impliquen un grau de dificultat massa elevat i en canvi tenen molt bon resultat. De totes maneres, en cada recepta hi indiquem el grau de dificultat i el temps estimat d’elaboració. També hi trobareu algunes receptes típiques de les festes nadalenques, com l’escudella, els canelons de pollastre, el pollastre rostit o els llagostins al cava.

Vas començar fent un blog de cuina...aleshores ja pensaves en un futur llibre?
L’any 2008 vaig començar a escriure La Taula d’en Bernat, animada pel meu marit. Abans de començar el blog, tenia totes les meves receptes escrites a mà o en retalls de diferents revistes... però quan vaig començar a escriure el blog no hagués pensat mai a publicar un llibre! Va ser quan el Nadal passat el meu marit em va regalar un llibre amb totes les receptes de La Taula d’en Bernat que vam començar a pensar en la idea de publicar un receptari que animés a la gent a posar-se al fogons.

Precisament en el teu blog dius que Aula Gastronòmica és una de les teves escoles de cuina preferides. Quin paper ha jugat Aula Gastronòmica en la teva formació com a cuinera?
Al pròleg del llibre deixo ben clar que jo no sóc una cuinera professional. La cuina ha estat per a mi una afició i una passió, i em considero una cuinera autodidacta. Però els tallers que he seguit a l’Aula Gastronòmica, amb professionals com la Beatriz Cros, el Bernat Martínez, la Mireia Anglada o l’Alejandra Ellenberg, han estat fonamentals en la meva formació com a cuinera. Amb ells he après receptes d’altres cultures, he conegut productes que no sabia ni que existien, he aconseguit dominar tècniques que han millorat notablement els meus plats, he après a agafar correctament un ganivet i a distingir entre diferents tipus de tall... El millor de tot, però, és que amb els tallers de l’Aula Gastronòmica he après a divertir-me cuinant, en un ambient distès i participatiu envoltada de gent que comparteix la meva passió.

"A la taula d’en Bernat qui no hi és, no hi és comptat". Quan et poses el davantal, ets de les que ho comptes tot, o t’agrada més improvisar, deixar-te emportar una mica?
De fet, he de fer veritables esforços per seguir una recepta al peu de la lletra. M’encanta improvisar i fer experiments, que a vegades surten bé i altres, no tant. Però experimentant és com fem nous descobriments, no? En les receptes dolces, les quantitats són més importants i, en aquest cas, la balança és fonamental. Potser és per això que m’agrada més la cuina salada!

Ja per acabar: explica’ns alguna anècdota divertida/curiosa que hagis viscut darrere els fogons, fent de cuinera...
Ja fa molts anys, quan vaig anar a viure amb el que ara és el meu marit, un dia vaig preparar unes mandonguilles que havia comprat al súper amb algunes conserves que hi havia pels armaris de casa. El resultat va ser desastrós, gairebé "incomestible"... Però l’Aleix es va menjar tot el plat i encara em va dir que les havia trobat bones. Aquell dia vaig saber que m’estimava de debò! Jeje!

No hay comentarios:

Publicar un comentario